Periodontologia

Czy wiesz, że nawet co czwarta osoba zgłaszająca się do gabinetu stomatologicznego cierpi na zaawansowaną chorobę przyzębia? Bywa ona trudna do wykrycia, szczególnie we wczesnych stadiach rozwoju, dlatego tak ważne są regularne wizyty u dentysty. Zapalenie przyzębia to choroba infekcyjna, która, podobnie jak próchnica, ma niekorzystny wpływ na zdrowie ogólne. Jej leczenie powinno być podjęte niezwłocznie.

Specjalizujemy się w leczeniu paradontozy. Dodatkowo w celu postawienia diagnozy wykonujemy testy mikrobiologiczne flory bakteryjnej jamy ustnej PET, które przeprowadzane są w laboratorium w Niemczech.

Po postawieniu diagnozy szczegółowo planujemy przebieg leczenia i ustalamy z Tobą wybór konkretnych możliwości postępowania. Podpowiadamy, jak zadbać o odpowiednią higienę jamy ustnej, a następnie uważnie monitorujemy przebieg choroby. Leczenie staramy się przeprowadzić niechirurgicznie, chyba że okaże się to konieczne.

Oferujemy:

• specjalistyczne leczenie paradontozy i chorób przyzębia,
  • profesjonalnie przeprowadzane zabiegi chirurgii periodontologicznej (zabiegi regeneracyjne, reperacyjne, resekcyjne, zabiegi z zakresu chirurgii estetycznej tkanek przyzębia, leczenie stanów zapalnych wokół implantów).

Wykonujemy między innymi:

• scaling – nad- i poddziąsłowy, wygładzający powierzchnię cementu korzeniowego, którego celem jest przywrócenie biokompatybilności powierzchni korzenia,
  • FMD – głęboki scaling całej jamy ustnej przeprowadzany w celu dezynfekcji wszystkich kieszonek przyzębnych oraz zachyłków, w których często znajdują się periopatogeny; zabieg przeprowadzany w znieczuleniu nasiękowym,
  • PACT – przeciwbakteryjną chemioterapię będącą formą światłolecznictwa; to nieinwazyjny i bezbolesny zabieg, który nieodwracalnie uszkadza drobnoustroje w okolicach przyzębia,
  • LDD – chemioterapię miejscową, wspomagającą zabiegi scalingu czy root planingu; zabieg stanowi alternatywę dla leczenia chirurgicznego, wykazuje silne działanie przeciwbakteryjne,
  • biostymulację laserową – terapię wspomagającą leczenie chorób przyzębia; działa przeciwzapalnie i przeciwbólowo, przyspiesza gojenie się tkanek,
  • irygacje wodne – wspomagające leczenie stanów zapalnych w chorobach przyzębia,
  • terapię bakteryjną – polegającą na aplikacji preparatu zawierającego probiotyki, które pomagają zmniejszyć krwawienie oraz wyleczyć zapalenie dziąseł.

Zapraszamy do kontaktu i umówienia się na wizytę!
Zgłoś się szczególnie szybko, jeśli Twoje dziąsła krwawią, są zaczerwienione lub rozpulchnione, a także jeśli odczuwasz metaliczny posmak albo nieprzyjemny zapach z ust. To mogą być objawy parodontozy.